اهمیت زبان بدن در بازیگری

اهمیت زبان بدن در بازیگری

شناخت تکنیک های زبان بدن به یک بازیگر کمک می کند تا از مهارت بدن خود برای نقش بازیگری استفاده کند و یک بازیگر خوب علاوه بر اجرا و بیان دیالوگ ها باید از زبان بدن خود هم استفاده کند تا بتواند مخاطب را جذب بازی خود کند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی اهمیت زبان بدن در بازیگری می پردازیم. آموزشگاه بازیگری کودک بارانا

زبان بدن

اهمیت زبان بدن در بازیگری نقش بسیار پر رنگی در ارتباطات ما دارد و با آن می توانیم منظور خود را به مخاطب برسانیم و به هر ارتباطی که در آن از کلام ما استفاده نشود ارتباط غیرکلامی یا زبان بدن می گویند که اگر بخواهیم به صورت اصولی به معنای بازیگری نگاه کنیم برای این هنر باید به مطالعه ، تمرین ، شهود و مطالعات فراوان نیاز می باشد.

فواید زبان بدن در بازیگری

در بازیگری می توان گفت که زبان بدن دارای فواید بسیاری می باشد مانند زبان بدن شما دروغ نمی گوید و همیشه  بدن شما صادق تر از کلام شما می باشد و واقعیت را بیان می کند . زبان بدن مانند سایر مهارت های دیگر می تواند در جای درست رفتار درست از خود نشان دهد مانند زمان ترسیدن که شما به ناگاه دست خود را بالا می برید و زمانی که هیجان زده و کنجکاو هستید فرم صورت شما تغییر پیدا می کند و یا لحظه ای که خسته هستید بی حال و خمیده و بدون انرژی می باشید.

 

فواید زبان بدن در بازیگری

 

رفتار غیرکلامی

در بحث روانشناسی ارتباط کلامی و غیر کلامی به سه دسته تقسیم می شود که شامل کلام ، لحن صدا و زبان بدن می باشد که اکثر سخنوران و اساتید فن بیان تمرکز خود را روی این موارد می گذارند که کلام کمترین تاثیر را در ارتباط دارد و حدود ۷٪ و لحن صدا حدود ٪۳۸ و زبان بدن ٪۵۵ درصد تاثیرگذاری مثبت را روی مخاطب دارد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان آموزشگاه بازیگری بارانا به صورت آنلاین ارتباط برقرار کنید و در زمینه دوره بازیگری کودک و نوجوان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

 

چگونه زبان بدن خوبی داشته باشیم؟

 دست دادن

در بازیگری دست دادن از مهمترین موارد می باشد و نوع ایستادن، نحوه سلام و نوع میزان فشار دست بسیار موثر می باشد. اگر شانه های شما پایین و به صورت فرد نگاه نکنید و یا در هنگام دست دادن دست فرد روبرو را شل فشار دهید این نشان دهنده این است که شما تمایلی برای ایجاد ارتباط با او را ندارید ولی اگر محکم بایستید و شانه ها را به عقب بکشید و به صورت و چشمان فرد نگاه کنید و دست آن را فشار دهید این نشان دهنده رضایت و ارتباط خوب با فرد مقابل می باشد.

حرکات پا و نحوه نشستن

هنگامی که سر کلاس یا یک مصاحبه کاری هستید باید دقت کنید که چگونه بنشینید و نحوه نشستن فرد و ارتباط برقرار کردن با آن دارای اهمیت زیادی می باشد . اگر روی صندلی لم دهید و با بی حوصلگی منتظر تمام شدن حرف های طرف مقابل باشید یعنی اینکه به آن فرد اهمیتی نمی دهید ولی برعکس اگر روی صندلی محکم بنشینید و صورت را کمی جلو و به چشمان فرد مقابل نگاه کنید یا با خودکار حرف های مهم آن را یادداشت کنید یعنی اینکه حرف های آن برای شما اهمیت دارد . بنابراین مهارت های ارتباطی غیرکلامی در بازیگری بسیار اهمیت دارد و به راحتی شما می توانید از زبان بدن خود در مکان های مختلف استفاده کنید و فقط باید یک سری اصول و قواعد را رعایت کنید.

طرز ایستادن

طرز ایستادن هم در بازیگری بسیار مهم است مانند زمانی که ایستاده در حال گفتگو هستید نحوه ایستادن شما نشان دهنده حرف های شما می باشد مثلا اگر با همکار خود صحبت می کنید باید توجه کنید که فرد روبرو به تمام حرکات شما توجه می کند . اگر به ساعت خود نگاه کنید یعنی اینکه شما دیرتان شده است ، اگر سر خود را به علامت تاکید تکان دهید یعنی از حرف های او رضایت دارید ، اگر به پشت سر نگاه کنید یعنی اینکه منتظر کسی هستید پس نحوه ارتباط غیرکلامی از یک مکان به مکان دیگر و موقعیت ها با هم متفاوت می باشد که به همین منظور شما می توانید به سایت بارانا اکتینگ مراجعه و قیمت کلاس بازیگری کودکان را مشاهده نمایید.

سخن پایانی

در مورد اهمیت زبان بدن در بازیگری صحبت کردیم که زبان بدن یک ابزار بسیار قدرتمند است که باعث موفقیت و پیشرفت یک فرد در بازیگری می شود که به همین منظور شما می توانید با آموزشگاه بازیگری بارانا که یک آموزشگاه بازیگری نوجوانان در تهران است ارتباط برقرار کنید و در مورد بازیگری کودکان اطلاع حاصل کنید.

مقالات مرتبط: صفر تا صد مهارت های لازم برای بازیگری + 10 نکته مهم

پیمایش به بالا